مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

تا چند روز دیگر خودروهای بسیاری را در منطقه می‌بینیم که دانش‌آموزانی با لباس‌های نو و اتوخورده، کیف‌های نو و کفش‌های برق افتاده بر آنها سوار و راهی مدرسه می‌شوند

برخی با چهره‌های خندان و برخی دیگر با قیافه‌ای خواب‌آلود و گرفته که نشان می‌دهد هنوز از حال و هوای تعطیلات سه ماهه تابستان بیرون نیامده‌اند. برای رفتن به مدرسه به ویژه در زمانی که فاصله خانه تا مدرسه تا اندازه‌ای زیاد است اولیا برای تردد فرزندانشان از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند تا نگران رفت و آمد فرزندشان به مدرسه نباشند. والدین استفاده از سرویس را مناسب و ایمن‌ترین شیوه برای رفت و آمد دانش‌آموزان به مدرسه می‌دانند که البته باید در به کارگیری نوع خودرو سرویس مدرسه دقت لازم را داشته باشند. 

 مینی‌بوس، ون، خودروهای سواری بیشترین وسایل نقلیه‌ای هستند که برای جابه‌جایی دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرند و با توجه به مسیر و تعداد دانش‌آموزان یکی از این خودروها انتخاب و مأمور رفت و آمد دانش‌آموز در مسیر خانه به مدرسه می‌شوند. اما آموزش و پرورش مینی‌بوس را مناسب‌ترین خودرو برای سرویس مدارس می‌داند و معتقد است اگر تعداد دانش‌آموزان از تعداد مجاز سواری بیشتر باشد مینی‌بوس بهترین وسیله برای جابه‌جایی دانش‌آموز محسوب می‌شود زیرا از نظر هزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر است و ایمنی بیشتری نسبت به سایر وسایل نقلیه دارد. 

متأسفانه در مواقعی به ویژه در مقاطع ابتدایی مشاهده می‌شود که بیش از 5 دانش‌آموز در یک خودرو سواری راهی مدرسه هستندو حتی در برخی موارد تعداد دانش‌آموزان سوار بر یک خودرو سواری به 10 نفر هم می‌رسد. این دانش‌آموزان آنقدر فشرده و نزدیک به هم می‌نشینند که به سختی می‌توان آنان را شمرد یا از هم تشخیص داد. این شیوه جابه‌جایی خطرناک‌ترین روش برای جابه‌جایی دانش‌آموزان است که ممکن است حوادث ناگواری را به همراه داشته باشد. 

حوادثی که به آسانی با استفاده از خودرویی متناسب با تعداد دانش‌آموزان قابل پیشگیری بود. اولیا هر چند می‌خواهند با استفاده از این شیوه غیرمنطقی برای فرستادن فرزندشان به مدرسه هزینه کمتری متحمل شوند اما زمینه حوادث ناگوار و جبران‌ناپذیری را فراهم کرده‌اند. در این روش دانش‌آموزان ناچار هستند برای جا شدن در سرویس کیف‌های خود را در صندوق عقب روی هم بریزند و عجله آنان برای پیدا کردن کیف‌هایشان هنگام رسیدن به مدرسه خود مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

بنابراین اولیا با در نظر گرفتن شرایط و مسائل ایمنی باید خودرویی را برای سرویس مدرسه انتخاب کنند که متناسب با تعداد دانش‌آموزان باشد سوار شدن بیش از 10 دانش‌آموز هم‌مسیر در یک مینی‌بوس نه تنها امنیت بیشتری دارد بلکه هزینه زیادی را نیز در مقایسه با خودرو سواری بر خانواده تحمیل نمی‌کند.

همشهری محله- 22

کد خبر 90467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز